Content

środa, 6 sierpnia 2014

Na zimno! Jak schładzać psa w upały? :)

Jak już wszyscy wiedzą i czują skwar niemiłosierny leje się z nieba :) Z gorąca konają psiaki, konamy i my :P Okres dojrzewania Bala przypadł niestety na kanikuły (nomen omen synonim Psiej Gwiazdy :D ), a przybywająca, "dorosła" ilość futra budzi w nim stanowczy protest - w upały ciężko mu funkcjonować. Jak pomóc psiakom?



Jeśli by zapytać Bala, to on preferuje taki sposób spędzania upałów :)


Wczesne/Późne spacery i treningi


Zdaje się - oczywista oczywistość, ale często wakacje kojarzą się z ogólnym rozleniwieniem, więc wiele osób niepracujących (szczęśliwi!) często korzysta z wolnego czasu po prostu się wysypiając. Osobiście nie potrafię spać w upale do późnych godzin (nawet 1 stycznia wstaję o 9, co i tak jest dla mnie rozpustą!), dlatego nasz poranny spacer z owłosionym yeti zaczyna się około 7 z haczykiem a kończy o 8. Potem jest chwila szaleństw (albo króciutka, domowa sesja klikerowa) i sen/ dziamganie gryzaków). Po moim powrocie z pracy (zazwyczaj zjawiam się w domu w okolicy 21 ) oceniam stan odmożdżenia aussika i, w zależności od przebiegu owej oceny albo robimy jeszcze szybką sesyjkę, albo szarpiemy się i wykonujemy dzikie harce przed snem. Wszystko w temperaturach otymalnych dla naszego działania (18-21 stopni).



Optymalna pora - wczesny poranek, późny wieczór :)


Stały dostęp do wody.


Kolejny truizm, ale dla porządku mojego wewnętrznego musi być wspomniane :) Stały dostęp do czystej, najlepiej chłodnej wody. Nawet gdy wychodzę do pracy a Balu zostaje w klatce, wstawiam mu michę z wodą do niej. Razu pewnego po powrocie Pan Mąż zastał miskę pustą, za to pies był mokry, więc ostrzegam, że sukces bywa jedynie połowiczny :)



Balu radzi - stały dostęp do wody to sprawa najwyższej wagi! A ja jako jego skromny opiekun szczerze polecam pływanie wraz z psami - zapewnione niesamowite wrażenia! :)


Regularne wyczesywanie.


Dla psów z obfitym podszerstkiem również kluczowa sprawa! Proponuję zrobić test, wyczesać porządnie swojego futrzaka ( u mnie sprawdza się schemat pudlówka/grzebień/trymer hakowy) a następnie wziąć wyczesany włos do ręki. Grzeje? Grzeje, jak cholera! W 30+ stopniach jest to zbędne, pomóżmy im :) Zresztą, która z dziewczyn, powaga, ręka do góry lubi chodzić w upały z rozpuszczonymi włosami? Co prawda nie do końca możemy porównywać nasze włosy do psich, jest to pewne uproszczenie, jednak moim zdaniem trochę odzwierciedla problem :)

Zamrażanie smaczków, schładzanie picia.


Patent odkryty niedawno! :) Moi rodzice budując dom uparli się na wielką lodówkę, taką, która wytwarza lód. Śmiałam się z nich i wykpiwałam, jednak teraz piewsze co robię, to kieruję swoje kroki w stronę tego wynalazku :P Balu chętnie chodził ze mną, razu pewnego dopadł kryształek, który wypadł mi ze szklanki. Odtąd jest to jego najlepszy przysmak! :) Często pobieram nieco więcej i wsypuję go do michy z wodą – mamy dodatkowo zapewniony ubaw z próbą wydostania kawałków lodu. Dla aussika nie ma lepszej imprezy, niż wyławanie kostek i przegryzanie ich. Skutek uboczny – powódź w kuchni! Jeszcze lepszym pomysłem, co prawda nie wypróbowanym przeze mnie, jest ugotowanie rosołku, zamrożenie go w pojemniczkach na lód i podawanie tak schłodzonego.
Również wzmacniałam w nim jedzenie kawałków arbuza wyjętego z lodówki, praktycznie sama słodka woda :) Czasem wypycham konga pasztetem, jogurtem, masłem, wsadzam na godzinę do zamrażarki i daje do wylizania takie "lody".



Zdjęć nie ma, bo Balowi podczas rozbrajania tych patentów daleko do majestatu, wygląda wtedy bardziej jak średnio rozgarnięta świnka

Ukrycie psa w domu


Czyli próba odnalezienia zacisznego, zacienionego i chłodnego miejsca, gdzie zwierz będzie mógł odsapnąć chwilę od upału. Jeśli pies jest stricte podwórkowy – może chociaż udostępnić mu zwykle chłodny garaż?


Balu w ulubionym bunkrze, gotowy na +30 stopni! (jednocześnie sneak peak naszej nowej sypialni! :))

Dziecięcy basenik/ regularne spławianie.

Przez czerwiec i lipiec pomieszkiwaliśmy u rodziców, którzy mają dom nad jeziorem. Jeśli przez chwilę nie można było zlokalizować Bala, na sto procent moczył łapy w którymś z przesmyków do bajora :) Dla ludzi z ogrodem dobrą opcją jest schładzanie psa podczas rutynowego podlewania roślin ( stosowałam, kupa śmiechu, zabawy, "skutkiem ubocznym" jest radosny stan upojenia i umęczenia psa) lub zakup (ostrzegam, najpewniej jednorazowego użytku) baseniku dla dzieci. Można też szarpnąć się na zakup basenu dla psów ( na przykład dostępne tu) – miałam przyjemność oglądać, Balu próbował organoleptyczne:  fajne i dość trwałe :)



Zdjęcie znane, ale przypominam, bo je uwielbiam :))

Kamizelka chłodząca


Widziałam kilka wariantów, przeróżnych firm, ja jestem fanką firmy Hurtta. Zakupiłam ją stosunkowo niedawno, ze względu na dużą trudność z jaką Balu znosi upały (podszerstek i okrywówkę ma bardzo bardzo obfitą, widać, że się męczy). Samą kamizelką jestem tak zachwycona, że nie wykluczam popełnienia notki na ten temat :) Wersja budżetowa, podpatrzona u innych psiarzy używana przeze mnie wcześniej, to moczenie w zimnej wodzie koszulek wyszperanych w szmateksach i ubieranie w nie psa. 




Psi majestat, najwierniejszy rumak Sir Lans-A-Lot :P


Tu psy godnie prezentują mokre koszulki dziecięce - trzeba się przyjrzeć, niestety nie mam lepszego zdjęcia :)

Więcej sposobów już nie mam - jestem ciekawa jakie są Wasze sposoby na letnie, upalne dni?


Większość zdjęć moja, reszta via Pinterest.

2 komentarze:

  1. No koszulki dziecięce są boskie! Nie wpadłam na to, Luśka co najwyżej stała nieruchomo ze zmoczonym ręczniczkiem na grzbiecie łypiąc na mnie kiedy jej go zdejmę ;) Może kamizelkę też kiedyś wypróbujemy. A łóżko w sypialni też jest praktykowane (pod-łóżko raczej) - najciemniej i najchłodniej. Sama chciałabym móc tam wleźć, ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pod łózkiem, jako posiadaczka tyci klaustrofobii nie chciałabym się znaleźć! :) polecam manewr z koszulką, całkiem przydatny :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz! :)

Behind The Web

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Mój instagram

Instagram
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Polecam